<p>Cynk jest jednym z bardziej niebagatelnych mikroelementów. Bierze udział w funkcjonowaniu kilku enzymów. Jest obecny w każdej naszej komórce, niemniej jednak jego zasoby w organizmie człowieka są ograniczone. Z tego powodu powinno się regularnie dostarczać go z dietą, a w niektórych sytuacjach, jak na przykład. życie w zanieczyszczonym środowisku, stosowanie nieprawidłowo zbilansowanej diety – warto ponadto przyjmować go w postaci preparatów diety.

Cynk znajduje się w każdej naszej komórce. Mięśnie szkieletowe i kości zawierają prawie że 90% zypełnej ilości cynku w organizmie, natomiast we krwi znajduje się niewielka ilość tego pierwiastka. Cynk pełni bardzo ważną rolę w procesach fizjologicznych; jest składnikiem około 200 enzymów. Wchodzi w skład insuliny (hormonu odpowiedzialnego m.in. za metabolizm węglowodanów) i odpowiada za jej strukturę przestrzenną. Jest niezbędnym elementem enzymów, które chronią organizm przed szkodliwym wpływem wolnych rodników. Suplementacja cynkiem ma możliwość być pomocna dla ludzi, zamieszkujących w wielkich, zanieczyszczonych aglomeracjach. Cynk organiczny jest także nieodzowny w poprawnym podziale komórek. Wspiera także właściwe działanie systemu immunologicznego , a dodatkowo narządów rozrodczych. Sprzyja zachowaniu zdrowej struktury skóry. Zdrowe źródła pochodzenia cynku to: różnorodne gatunki mięsa, owoce morza (ryby morskie, małże), kiełki, wątroba, rośliny strączkowe, warzywa, mleko , a dodatkowo nabiał. W najnowocześniejszych preparatach – takich jak Chelated Zinc – cynk występuje w formie chelatowej. W takiej formie jest maksymalnie przyswajalny, ponieważ organizm najlepiej radzi sobie w tej chwili z formami chelatowymi.